¡¡¡Y van tres!!!

Iker Jimenez, Wed, 9 Apr 1997 18:04:07 +0200, wrote:
> [...]
> - Osb Astronómico (Madrid) 13 sep 1968-- Objeto Triangular> - 16 de
>septiembre de 1965 Villanubla y Valladolid-- Objeto con forma de ala
>delta> - Obs Fabra (Barcelona)- 2 de marzo de 1993> -> Y los casos de
>Galícia en este año 96. El Sr. Angel Docobo del observatorio de Santiago
> de Compostela  observó y fotografió un objeto con cola luminosa a 54000
>kms hora
> atravesando el valle del Sil.( las fotos las teneis en mi último
>reportaje de ENIGMAS).> Son unos pocos ejemplos, y si no os valen...pues a
y despues, 10 Apr 1997 02:17:38 +0200, insistio:

> Amigo Mig:>  Pues por mi estupendo. Si se trata de
>inbvestigar...adelante. Y si lo que se vió es
> explicable...pues perfecto
> Ponerse en contacto con Docobo es muy facil. Simplemente llamando al
>Observatorio de > Santiago. DE NOV del 95 a Marzo del 96 se han detectado
>varias veces este tipo de
> objetos. Los estudios de Docobo concluyeron que el objeto del 14 de
>junio, visto por unas
> 25.000 personas, no era un meteoro.
>--------------------------------------  0
>--------------------------------------
Como se da la casualidad de que el Prof.  Jose Angel Docobo es compañero de
trabajo mio, al leer lo anterior me puse en contacto con el.
Despues de hablar con el me ha quedado claro que en lo anteriorermente
escrito por Iker hay GRAVES INCORRECCIONES, inclusive una MENTIRA.
1.-  (¿Errata?) La velocidad del objeto no es la indicada, sino de 45000 km/h.
2.-  (¿Confusion?) El prof. Docobo NO observo NI fotografio un objeto
atravesando el valle del Sil, lo que es imposible desde Santiago de
Compostela.
3.-  (MENTIRA) El Prof. Docobo SI concluyo que el objeto era un meteoro.
Entre otras razones porque en la grabacion de video (ver infra) se observa
la desintegracion del bolido.

Como prueba de todo lo anterior envio a la lista, al final de este mensaje,
parte de la memoria de investigacion del año 1996 del Observatorio
Astronomico "Ramon Maria Aller", que dirije el prof. Docobo. Esta memoria
ha sido enviada, entre otros sitios, a todos los departamentos de la
Universidad de Santiago de Compostela.
Como esta escaneada y pasada a texto directamente del original  va en
gallego. No creo que tengais muchos problemas con la traduccion y si fuese
necesario lo traducire. Quiero destacar que "testemuña" significa
indistintamente "testimonio" o "testigo".

PD: El titulo del mensaje es "¡¡¡Y van tres!!!", porque es la tercera vez
en la que el Sr. Iker es cojido en falta:
a) Mandibula del sr. Carballal.  (¡Xoan contente y no mandes otro tiff! :-))
b) Triangulo magico (Vease mi mensaje anterior  del dia 4 Abril 1997
05:22:49 +0200). Por cierto aun sin contestar (y ni falta que hace).
c) El OVNI de Docobo.
Por todo ello, apruebo completamente la propuesta de ostracismo del sr.
Iker, POR NO SER FIABLE SU INFORMACION. Espero la opinion general.

PDD: Tengo escaneada en formato JPG (34K) una foto extraida del video, que
aparece en la memoria. Pedir y, si no cuesta dinero, se os dara :-)
Ademas, de regalo, os meto la informacion que sobre el hielo azul  aparece
tambien en esa memoria.

--------------------------------- MEMORIA ---------------------------------
G) OUTROS SUCESOS INVESTIGADOS

En 1996 ocurriron dous sucesos que despertaron un grande interese social e
que, non só por este feito senón tamén por propio interese, o director do
Observatorio tomou a decisión de investigar. Foron estos, o obxecto
luminoso do 14 de xuño e o "Xeo azul" do Courel.

SUCESO LUMINOSO DE 14-06-1996
Ese día, que resultou ser o máis caluroso do ano en Galicia, ás 23 h 48 m
(hora oficial peninsular ) un enorme obxecto brillante atravesou o ceo ata
desaparecer. O fenómeno causou a lóxica alarma, sobre todo despois de que
as primeiras testemuñas informaran á prensa de que "unha estrana luz os
iluminara". Gracias á colaboración de dous xomais que solicitaron que o
público que os vira se dirixise ó Observatorio, foi posible dispor dunha
enorme cantidade de datos. Case cen chamadas dende toda Galicia se
recibiron no Observatorio. Moitas outras persoas viñeron persoalmente ó
Observatorio a aportar as súas testemuñas, outras máis deron os datos
telefonicamente con precicisión e, por último, mediante cartas recibíronse
planos e mapas con tódolos datos necesarios. Unha vez seleccionadas e
tomadas en consideración grande parte das testemuñas, houbo que desplazarse
a numerosos lugares: alrededores de Santiago, Riveira, Rianxo, Muros,
Labacolla, A Coruña, Oleiros, Cambre, Pobra de San Xulián Sarria, etc. a
tomar datos sobre o terreo, sobre todo dos azimutes e alturas dos puntos de
aparición e desaparición así como o tempo de observación estimado. Un dato
fundamental nesta investigación foi que o suceso, polo menos os sete
últimos segundos, foi grabado en vídeo por unhas persoas que estaban
celebrando unha festa nunha terraza en Santiago. No cálculo da traxectoria
e na explicación científica do fenómeno, colaborou directamente con J.A.
Docobo o profesor checo Z. Ceplecha, quen xa traballara con nós no suceso
de 1994. A conclusión final foi que se tratou dun bólido de máis dunha
tonelada que entrou no ceo de Galicia pola vertical de Verín a uns 55 km.
de altura, e saiu pola vertical de Ortigueira cunha altura próxima a 44
quilómetros, extinguíndose a súa luz por riba do mar Cantábrico. Todo este
recorrido realizouno en pouco máis de 14 segundos, o que da lugar a unha
velocidade duns 12.5 quilómetros/seg.

"XEO AZUL" DO COUREL
O segundo fenómeno investigado foi a caída dun bloque de xeo de cor azulada
duns 3 kg. de peso nunha pista situada na Serra do Courel (Lugo), pouco
despois das cinco da tarde do 9 de xullo, xusto no momento no que dúas
persoas transitaban en coche polo lugar e que, polo tanto, o viron caer.
Unha delas, José Soto, recolleu parte do xeo e trasladouno ata a súa casa,
a uns 10 minutos daquel lugar. Posteriormente, e ante o temor de que o
material estivera contaminado, levouno ós estudios de televisión Terras de
Lemos de Monforte. Dende o primeiro momento o Sr. Soto mostrou un grande
interese en intentar saber a orixe daquel xeo que, segundo as súas verbas,
"estivo a punto de matarnos". Unha vez que nos informaron dos feitos, J.A.
Docobo e V. Tamazian desprazáronse ó lugar da caída en compañía da
principal testemuña. O feito de que o día estivese completamente despexado
e que, segundo o señor Soto, no momento da caída non había ningún avión ou
similar sobrevoando a zona, déranlle ó suceso certos tintes de misterio e,
polo tanto, de interese por parte dos medios de comunicación. Inda que
dende un primeiro momento nos parecía imposible que un pedazo de xeo de
orixe cósmica chegara ó chan, escomenzamos a investigación do feito
seguindo tres direccións: - Solicitando ó Instituto Nacional de
Meteoroloxía (I.N.M.) un informe do estado atmosférico de dito día na zona
en cuestión. - Preguntando ó Exército do Aire se os radares da estación
E.V.A. (Barbanza) detectaran algo anormal. - Poñendo parte do xeo en mans
dun laboratorio competente para analizalo. De este último asunto encargouse
o profesor Dr. D. Francisco Guitián, Director do Instituto de Cerámica da
Universidade de Santiago. Ante o informe negativo do Exército e á vista do
estado atmosférico, extremadamente seco, o que descartaba que o xeo
procedese da mesma, decidimos facernos cunha mostra do líquido que empregan
os avións como bactericida no circuito dos sanitarios. Tal líquido, de cor
azul oscura, é coñecido no argot aéreo como "Racasán", e é utilizado moi
diluído. O espectro de comparación realizado polo profesor Guitián
demostrou a práctica coincidencia entre a composición do líquido preparado
no laboratorio e o "xeo azul", polo que a conclusión final foi que o
misterioso xeo procedía dun avión que probablemente voaría por riba dos
9.000 metros e que se distinguiría dificilmente ó non deixar estela dado o
estado da atmósfera.

Mail Adress: Xan Cainzos
             Universidade de Santiago de Compostela
             Santiago de Compostela