[escepticos] Marchando un "pa amb tomàquet" para I&C

La Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) ha iniciado una
"campaña de cabreo" contra el articulito de Investigación y Ciencia,
protestando, en primer lugar, por el trato que le dieron a Ramón (Ordiales),
y, en segundo lugar, llamando a sus afiliados a ponerse en contacto con
Adela para firmar la carta que ha preparado.

Reproduzco el último e-mail que he recibido sobre el tema. Está en catalán
(variante valenciana) pero no creo que tengais problemas.

Saludos.

Josep Català

------------------La Investigación para quien la trabaja------------

Hola!

Per als que no ho sapigueu, la revista Investigación y Ciencia publica en
l'exemplar de setembre de 2003 un article totalment acientífic sobre com
millorar el creixement de les plantes fent servir aigua magnetitzada
(l'agua no es pot magnetitzar).

Ramón Ordiales, soci d'ARP (http://www.arp-sapc.org) i biòleg del CSIC,
envià a Investigación y Ciencia una carta de protesta i no obtingué
resposta. Passats uns dies, envià eixa mateixa carta (pero ara en
anglés) a Scientific American (I&C és la versió espanyola de
Scientific American), amb còpia a James Randi (de la Fundació
Educacional James Randi, http://www.jref.org).

Com a conseqüència, en pocs dies els de Scientific American els pegaren
als d'I&C un tiró d'orelles monumental, i Ramón Ordiales rebé dos
e-mails contestant de molt mala manera a la seua carta. Quan dic "de molt
mala manera", no exagere: eren 2 e-mails de 2 línies cadascú, en un
d'ells li recriminaven que s'havera posat en contacte amb Scientific
American i en l'altre bàsicament l'enviaven a la merda. Julio Arrieta,
periodista científic del Grupo Correo (possiblement hàgeu vist algun
article seu en Las Provincias, La Verdad, La Opinión de Murcia o algun
altre diari) digué literalment "he vist fanzines de música heavy que
contesten amb més educació".

En fi, que després de tot això, Investigación y Ciencia encara no ha
reconegut el seu error ni dóna cap senyal de vida.

Adela Torres, valenciana i biòlega de la Universitat d'Indiana (EEUU), ha
escrit una carta que s'enviarà a Scientific American el dilluns. Si voleu
adherir-vos, envieua al meu e-mail (pgq en poboxes.com) el vostre nom complet
i professió i li ho faré arribar a Adela.

Ací baix està l'e-mail que s'envià a la llista de socis d'ARP i la
carta d'Adela.

*********** BEGIN FORWARDED MESSAGE  ***********

On 25/09/2003 at 19:36 jmbello <jmbello en ctv.es> wrote:

>Jau.
>
>En relación con el artículo sobre el crecimiento de plantas con agua
>magnetizada aparecido en el último número de Investigación y
Ciencia,