[escepticos] (OFF TOPIC) : cultivo celular de osteoblastos

Hola a todos:

En primer lugar quiero perdir disculpas por el OFF TOPIC pero es que no encuentro la forma de aclarar esto...

En un artículo sobre la síntesis de microeseferas de alginato cálcico se realiza un estudio de citotoxicidad, pero es que no me queda muy claro el procedimiento, ¿algún alma caritativa me puede explicar (un poco por encima,no hace falta profundizar) qué es lo que han hecho? Aquí pongo el fragmento en cuestion que me interesa aclarar:

"A MTS colorimetric assay, based on the reduction of a tetrazolium salt to formazan by active cell dehydrogenases, was performed. Cells were preincubated for 24 h in DMEM, and plated for 24 h in culture medium supplemented with various amounts (0–100%) of solutions (soaking solutions) prepared by soaking microcapsules (50 mg in 5 ml of the culture medium) or copper cylinders (three cylinders of 1.2 cm in diameter and 0.6 cm in height, in 5 ml of the culture medium) for 24 h in DMEM. The copper cylinders were used as positive controls for cytotoxicity, as usually done in cytotoxicity studies conducted with osteoblasts (Josset et al., 1999). This assay was triplicated."

Desde ya, muchas gracias

Saludetes