Re: [escepticos] *******************Lenguajes "sexistas" [Era: mito de polinomia esquimal]

Hello Marcelo,

Thursday, June 20, 2002, 3:59:36 AM, you wrote:

MH> El 19/06/2002 a las 22:56, Miquel Vidal <miquel en barrapunto.com> dijo:

MH> Esto me hace pensar en lo mucho que han fustigado al esperanto por la
MH> misma razón (tiene un sufijo que indica el sexo femenino). Mira que
MH> acusar de sexismo a un lenguaje creado cuando el sexismo no se había
MH> inventado :-)))))

Apreneu klingon en esperanto

Acaben d'aparèixer en esperanto les dues primeres lliçons del curs de klingon,
la llengua inventada per a la pel·lícula Star Trek que ha fet
furor entre els seguidors americans de la sèrie. Alhora s'ha publicat,
també en esperanto, una Konciza gramatiko de Volapuko. Gramat brefik Volapüka
 (gramàtica concisa de volapük). El volapük va ser la primera llengua
 planificada que va assolir un gran èxit, a la dècada del 1880, quan,
 segons sembla, es van vendre més d'un milió d'exemplars de gramàtiques
 en aquest idioma. La seva gran complexitat va fer que ràpidament es
  demanessin reformes en la llengua, la qual cosa va provocar una desaparició
  fulminant del moviment volapukista.

Actualment, si bé existeixen publicacions en una dotzena de llengües
planificades, més del 99% d'elles són esperantistes. També es calcula
que més de la meitat dels parlants de llengües planificades que no són
l'esperanto són esperantistes amb curiositat lingüística, com ho indiquen
aquestes dues noves obres, fetes per coneguts autors en esperanto.

(Kataluna Esperantisto núm 291-192, abril 1995)

Asi que ya lo saben, si alguien controla el catalan, puede aprobechar
para leer libros sobre "Aprenda Klingon" en esperanto :D

Tei